Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan är behäftad med ursprungsfel. Se Konsumentverkets bestämmelser. Men vänta inte med att påtala felet. Vänligen fyll i vårt reklamationsformulär och invänta respons innan du skickar tillbaka några varor. Vi kontaktar dig med de uppgifter som du behöver för att skicka tillbaka varorna till oss.

Se Reklamationsformulär

Om godset är skadat vid leverans är det bra om du noterar detta på budets fraktsedel. Detta gäller även om leveransen inte överensstämmer med din beställning. Vid fraktskada eller felleverans, meddela oss detta snarast så att du får dina varor så fort som möjligt. Om du upptäcker en skada på produkten efter det att du öppnat paketet så skall du rapportera skadan inom skälig tid. Se Konsumentverkets bestämmelser. Det är bra om du behåller allt emballage.

I de fall då konsumenten, på riktiga grunder, häver köpet gör 140kvadrat en återbetalning samt utbetalar ersättning för eventuella kostnader (tex returfrakt) inom 30 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet.

Vid eventuella tvister i samband med reklamation så följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

För mer information:

Önskar du fördjupa dig ytterligare i dina reklamationsrättigheter rekommenderar vi;